KUPUJĘ KSIĄŻKĘ
TERAZ DARMOWA WYSYŁKA

Czego pracownicy oczekują od swojego lidera?

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosy, średnia: 4,67
Loading...

Sharing is caring!

Kochani!

W ostatnim wpisie opowiadałem Wam o planach na ten rok. O audiobooku, Netflixie dla liderów (www.leanovatica.com) oraz o programie otwartych warsztatów, który właśnie uruchamiamy. Na najbliższe spotkanie dla kadry zarządzającej pt. „Co odróżnia WYBITNYCH liderów od DOBRYCH liderów?”, czyli Strategia Lean & Leadership 734 zostało tylko JEDNO wolne miejsce 🙂 (do końca dnia macie 10% zniżki :)!).
Będzie to bardzo intensywny rok pod kątem nowych wyzwań.

Jak pewnie zauważyliście, wszystko, co aktualnie tworzymy, robimy z myślą o LIDERACH. Naszym zdaniem, to podstawowe kroki, by pomóc firmom rozprawić się m.in. z TRZEMA PROBLEMAMI BIZNESOWYMI: 

Nr 1.  Pracownicy są źle nastawieni do pracy (Patologia nr 2 – LUDZIE PRZYCHODZĄ DO ROBOTY, NPS na poziomie -23!!!)
Nr 2. 95% menedżerów nie zna misji, wizji i celów strategicznych organizacji (Patologia nr 1 – SILOSY | MY i ONI)
Nr 3. Ponad 90% liderów improwizuje w pracy (Patologia nr 4 – EGO-MENEDŻEROWIE (część 1))

Oczywiście wiąże się to również z brakiem odrobienia podstawowych zaległości w stworzeniu sensu istnienia i poczucia przynależności do organizacji, z brakiem wiedzy na temat różnic pomiędzy przywództwem a zarządzaniem (PRZYWÓDZTWO A ZARZĄDZANIE – Patologia nr 4 (część 2), czy nieumiejętną selekcją przyszłych liderów (Najpierw KTO, później CO – SELEKCJA cz. 2). Dlatego dziś, jeszcze na parę chwil chciałbym skupić Waszą uwagę na ostatnich WYNIKACH OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA SATYSFAKCJI Z PRACY 2019 i pokazać Wam jedną bardzo ważną informację oraz dwie ciekawostki, których nie znajdziecie w Executive Summary Badań.

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji pobrać wyników badań AD 2019, to zapraszam Was do zapisania się do newslettera na www.leanpassion.com, a Executive Summary dostaniecie od razu na swój adres e-mail. Przy okazji 🙂 pełen raport dostępny będzie już w marcu 2020! Zainteresowanych również zapraszam do zostawienia swojego kontaktu.

W naszym badaniu po raz pierwszy podsumowaliśmy wyniki Net Promoter Score na branżę i na staż pracy, czyli mówiąc w skrócie, mogliśmy zobaczyć, które branże najchętniej polecają swoich pracodawców, a które nie. A także, kiedy możemy zaobserwować najsilniejszą tendencję do spadku skłonności do poleceń ze względu na staż pracy. Ciekawi? Zobaczcie sami, jak to wygląda!

Najniższy NPS w branży TSL

Pamiętacie, że w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji z Pracy NPS dla wszystkich badanych w 2019 roku był -23? W powyższym zestawieniu, które dotyczy 7 branż, w aż 3 przypadkach na 7 NPS jest jeszcze niższy: 

Biuro & Administracja NPS = -33 
Produkcja NPS = -39 
TSL= -42

Co ciekawe tylko jedna branża, czyli Doradztwo ma wynik 0, który możemy uznać w tym przypadku za pozytywny. 
Niestety, dużym zaskoczeniem są przedstawiciele HR (w tym badaniu była to grupa ok. 100 osób), którzy w przeciwieństwie do oczekiwań, są tak zdemotywowani, że bardzo niechętnie polecają swoich pracodawców. Tu NPS wyniósł aż -18!!!

NPS drastycznie spada po roku od zatrudnienia!

Powyższe wyniki wskazują, że największy spadek NPS pracodawcy następuje po pierwszym roku od zatrudnienia! Z zera na aż -15! W późniejszym czasie, jak możecie zauważyć, zostaje na w miarę stałym, ale bardzo niskim poziomie. W tym przypadku możemy pokusić się o stwierdzenie, że w trakcie pierwszego roku zatrudnienia pracownik przygląda się pracodawcy, sprawdza, jak będzie mu się pracowało w danej firmie. Niestety, po tym czasie następuje zderzenie z rzeczywistością i pozbywa się złudzeń. 

10 oczekiwań pracownika względem swojego lidera

Drodzy Pracodawcy, Menedżerowie, Liderzy! Jak widzicie, jest nad czym pracować. Mam nadzieję, że zdajecie sobie teraz sprawę, jak wiele zależy od Was, od Waszej postawy, relacji, którą budujecie z pracownikami. W ramach refleksji podrzucam jeszcze jeden slajd, mój ulubiony. Wisienka na torcie. Czy wiecie, czego oczekują od Was pracownicy? Nie?
To sprawdźcie sami, bo wszystkie 10 oczekiwań względem Was drodzy Liderzy, dotyczy Waszych zachowań, postawy, tego, jakim jesteście człowiekiem, a nie Waszej wiedzy merytorycznej. Najważniejszy jest Wasz sposób zachowania na co dzień, to jak traktujecie swoich ludzi, jak dużo macie empatii, czy jesteście LIDEREM tylko dla siebie, czy też dla innych ludzi. 

Wyniki tegorocznych badań satysfakcji z pracy są dość depresyjne. Z roku na rok odnotowujemy coraz większy spadek NPS, satysfakcji z pracy czy motywacji, a co drugi Polak myśli o zmianie pracy. Dzięki naszemu badaniu możecie zobaczyć, jak wiele zależy od bezpośrednich przełożonych pracowników i nad czym, w pierwszej kolejności warto z nimi pracować, by frustracja z wykonywanej pracy była mniejsza. Jestem ciekaw, jak jest w Waszych firmach? Czy widzicie podobne zależności? Liczę na Wasz komentarz 🙂

Do zobaczenia za tydzień!

Radek

PS
Pełen raport z badania dostępny będzie już w marcu 2020, a informacje o jego publikacji możecie otrzymać, zapisując się na newsletter na www.leanpassion.com.

 

Oceń wpis

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosy, średnia: 4,67
Loading...

Polecane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Radosław Drzewiecki
Radosław
Drzewiecki
Sherlock Waste Co-Founder, Leanpassion Board Member