KUPUJĘ KSIĄŻKĘ
TERAZ DARMOWA WYSYŁKA

3 najważniejsze zadania dla LIDERÓW w organizacji

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia: 5,00
Loading...

Sharing is caring!

Kochani! 

Tydzień temu omawialiśmy trzy najważniejsze zadania dla menedżerów, dzięki którym możemy podłączyć procesy i ludzi do strategii firmy. Ale zanim przejdziemy do dzisiejszego wpisu, chciałbym Was serdecznie zaprosić na pierwszy z cyklu bezpłatnych WEBINARÓW poświęcony 5 KROKOM STRATEGII LEAN. Kiedy? Już w najbliższy piątek o godz. 13:00. Zapisać możecie się TUTAJ 

Dowiecie się z niego:

  • Jakie są najnowsze wyniki Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji z Pracy 2019 – Dlaczego chęć polecania pracodawców przez Polaków drastycznie spada? Jakie czynniki wpływają na satysfakcję z pracy? Jakie jest TOP 10 oczekiwań pracowników względem lidera?
  • Dlaczego w większości firm „wdrożenia lean” się nie udają?
  • Jakie są mity na temat lean?
  • Jak przejść od narzędzi i projektów do strategii lean?
  • Jakie są role i zadania dla menedżerów, kierowników, liderów w skutecznej transformacji lean?
  • Zobaczycie i przeanalizujecie z nami wiele case studies z firm, które przeszły udane transformacje!

 Dla najbardziej aktywnych uczestników webinaru mamy do WYGRANIA:

  • zaproszenie na dowolne, otwarte warsztaty organizowane przez Leanpassion (najbliższe to PROBLEM SOLVING W PRAKTYCE!)
  • 5 audiobooków „Strategia Lean. Dlaczego w WIELKICH firmach ludzie nie mogą doczekać się PONIEDZIAŁKÓW” 

Nie może Was zabraknąć! 🙂 Link do zapisów: https://www.leanpassion.com/webinar-5-krokow

Sens Istnienia, Poczucie Przynależności, Selekcja Liderów

W ramach przypomnienia trzy najważniejsze zadania dla menedżerów, o których rozmawialiśmy tydzień temu to:

– po pierwsze – odpowiedzieć na pytanie WHY, czyli NADAĆ organizacji Sens Istnienia, 

– po drugie – zbudować w organizacji poczucie przynależności, do wyżej wspomnianego sensu istnienia. To zadanie nazywam HOW,

– po trzecie zastanowić się, kto w organizacji może być odpowiednim liderem – czyli odpowiedzieć na pytanie WHO.  

Wiemy też, że przywództwa potrzebujemy po to, by stworzyć WARUNKI do zarządzania, oraz że WYBITNI LIDERZY koncentrują się na tym, do jakiej sytuacji chcą doprowadzić, a nie na tym, co chcą zrobić! Spójrzcie na tabelkę z poprzedniego wpisu i zapamiętajcie, do jakich warunków docelowych powinniśmy doprowadzić. 

Największe problemy liderów

Skoro rozwiązaliśmy powyższymi krokami problem 95% menedżerów, którzy nie znają, nie rozumieją, nie wspierają misji, wizji, wartości i celów strategicznych organizacji, a dodatkowo mamy wyselekcjonowanych liderów, którzy pasują cechami serca i atrybutami umysłu do naszej organizacji, możemy skupić się na tym, co dalej z bezpośrednimi przełożonymi. Moim zdaniem, najbardziej zaniedbana grupa pracowników w organizacji to właśnie liderzy średniego i niskiego szczebla. W 90% przypadków improwizują oni w pracy, a swoje zespoły motywują w sposób… „NORMALNY”. Jak rozwiązać ten problem? 

3 najważniejsze zadania dla liderów

Drodzy, trzeba dać liderom odpowiednie zadania, specjalne narzędzia, by to oni (a jest ich w Polsce ok. 1,5-2 mln osób) stworzyli warunki i środowisko pracy, by ludzie czuli się podłączeni do strategii organizacji, do misji, wizji, wartości i celów firmy. Trzeba zrobić to tak, by skupili się na tym, do jakiej sytuacji chcą doprowadzić. Jakie to zadania?  

Po pierwsze – spowodowanie, by wszyscy pracownicy mieli wspólne cele.
Skąd wiadomo, że zostało to osiągnięte? Gdy 100% pracowników (w idealnych warunkach) będzie wiedziało, jak ich cele wspierają cele firmy. Wtedy, gdy nie będzie silosów pomiędzy działami i szczeblami w organizacji. I to właśnie TU wkracza najlepsze z możliwych narzędzi Leadership 734 –  7 kroków kaskadowania i komunikacji strategii (przypomnicie je sobie, czytając wpis: USTAL JEDEN STANDARD PRZYWÓDZTWA – Leadership 734). 

Po drugie – zbudowanie wysokiego poziomu świadomości i doprowadzenie do sytuacji, w której nikt niczego nie musi się domyślać.
Nadmienię tu, że określenie „niczego” jest tutaj do zdefiniowania indywidualnie przez Was w organizacji. Określenie „niczego”, może odpowiadać celom, statusowi ich realizacji, misji, poziomowi satysfakcji czy (traktowanym tak bardzo po macoszemu) standardom firmy.  Ten krok robimy za pomocą trzech elementów zarządzania wizualnego, moim zdaniem, najlepszego narzędzia do budowania świadomości 🙂

Po trzecie – doprowadzenie do sytuacji, w której każdy jest zaangażowany w realizację strategii zgodnie ze swoją rolą, tak by każdy pracownik swoją rolę w organizacji ROZUMIAŁ. 

Kiedy pytam liderów, jak motywują ludzi do pracy, najczęściej słyszę „normalnie”, a wiecie, co słyszę pytając pracowników, jaka jest ich rola w firmie? Niestety odpowiadają „robić dobrze”. Konkluzja z tego jest jedna: kiedy liderzy udają, że zarządzają, pracownicy udają, że pracują.

Przywództwo – odrabianie zaległości

Podsumowując, nasi liderzy muszą wykonać 3 podstawowe zadania:

nr 1: zbudowanie organizacji, w której wszyscy mają wspólne cele, za pomocą 7 kroków kaskadowania i komunikacji strategii

nr 2: zbudowanie organizacji, w której nikt niczego nie musi się domyślać, za pomocą 3 elementów zarządzania wizualnego

nr 3: zbudowanie organizacji, w której każdy jest zaangażowany w realizację strategii firmy, bo po pierwsze rozumie swoją rolę w firmie, a po drugie może ją grać, bo wie, czego się od niego wymaga. Tu z pomocą przychodzi narzędzie, które nazywamy 4 etapy rozwoju ludzi i zespołów.

Ciekawi kolejnych kroków? 🙂 O tym już za tydzień.

Pamiętajmy, że PRZYWÓDZTWO to również odrabianie zaległości. Nasze 3 zadania dla TOP menedżerów oraz nasze 3 zadania dla liderów z wykorzystaniem modelu przywództwa Leadership 734 są po to, by nasi ludzie byli WYBITNI, a nie jedynie przeciętni. To najlepsza droga, by nasza firma miała świetne wyniki i szczęśliwych pracowników.

A w międzyczasie… przypominam, że w piątek o 13:00 spotykamy się podczas WEBINARU „5 KROKÓW STRATEGII LEAN” (więcej informacji TUTAJ), podczas którego podzielę się z Wami ogromną dawką praktycznej wiedzy!

Do zobaczenia!

Radek

Oceń wpis

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosy, średnia: 5,00
Loading...

Polecane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Radosław Drzewiecki
Radosław
Drzewiecki
Sherlock Waste Co-Founder, Leanpassion Board Member